jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jag och min dag.

Kategori: Allmänt

Imorse bestämde jag mig för att lämna av Liam på dagis för att få Milla att somna i vagnen, för att då kunna ta en dusch o fixa till sig i lugn och ro.
Milla vägradde att sova i vagnen efter att både hon och Liam sovit till halv åtta, så jag förstår henne..
Gick hem igen, gav lilltösen lite gröt och efter de deckade hon, någon timme senare än vanligt. Min tanke va at hon därför skulle sova både djupare o längre än vanligt, dvs längre än 15-20 min.

Jag hann precis hoppa in i duschen o bli klar innan jag hörde att hon var vaken, ännu en powernap alltså! Inte för att hon är gnällig när hon är vaken men jag såg fram emot en timmes egentid.
Fixade till mig lite snabbt o märkte att hon nog var mer trött. Så sant.
Väl nerpackad i vagnen o med lite gung på kärran  så somnade hon gott och sov sen i 2,5 timme.

Jag kunde då, i lugn och ro, utföra dagens mission: at hitta en solhatt bland alla höstkläder.
Hade hoppats på polarn & pyret som vanligtvis har plagg för hela året, året om. Men icke, inte i Millas storlek i alla fall. De önskade mig lycka till när jag gick därifrån, och lyckan fann jag på Kappahl.

hnn även med en fika med Anna och lite annan shopping innan det var dags att hämta storebror på dagis. Det var en trött kille som glatt följde med hem.
Vid middagsbordet så klagade han på magont o bad om att få gå och vila. Han brukar säga så för att slippa äta upp, men idag såg han inte helt kry ut så vi sa att de va ok.
Han gick verkligen o baddade ner sig och hade det inte varit för att jag kommit in till honom så hade han somnat.

Tog tempen nu ikväll och den visade på 39,3 så visst hade han feber. Nu sover han efter att druckit panodil och jag hoppas att han vaknar feberfri imorgon.
Men de är väl bara att inse att hösten är här med alla sjukdommar som det innebär.

Jag är galen. Jag har köpt årets första julklappar!

Kommentarer

  • Challe säger:

    Du & dina julklappar :)

    2010-09-03 | 14:41:48
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Evelina säger:

    jag vet... galet;)

    2010-09-03 | 20:38:49

Kommentera inlägget här: