jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Millas matdebut.

Kategori: Allmänt

Milla har börjat äta riktig mat, eller riktig vet jag inte om man kan kalla den, men puré.
Och precis som sin bror så gillar hon mat. Hon gapar åt allt jag ger henne. Hon har i och för sig bara fått smaka på potatis, majs, avokado, gröt och lite olika fruktpureér.
Hon gillar`t.
Hon gapar så fort hon ser skeden och lixom kastar sig fram för att fånga upp maten innan den hinner in i munnen.
Än så länge får hon bara små smakisar ett par gånger om dagen och så får det förbli ett tag. jag är inte riktigt redo att släppa taget om ammningen.
Det roliga är att Liam är väldigt intresserad av hennes mat och vill gärna smaka allt som serveras damen.
Imorse var det gröt och nu under dagen var det potatis och majs-pure... Efterrrätten svepte han innan jag ens hann o blinka...

Övriga familjemedlemmar kör på billiga veckan. Det är så skönt att ha handlat för alla middagar hela veckan och att dessutom ha klart för sig med recept och allt så man slipper tänka.

Imorgon ska jag och Milla leka med Anna.
Kan tänka mig att det blir stan, på jakt efter en solhatt åt Milla, för den vi hade är putts väck.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: