jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

SOVA.

Kategori: Allmänt

Efter ett par jobbiga nätter så känner jag mig helt färdig.
Milla har börjat vakna ett par gånger varje natt och Liam har börjat smyga in till oss om nätterna.
Så istället för att sova när vi väl lagt oss så ligger jag och väntar på att antingen Milla ska vakna eller att Liam ska komma in. Jag får lixom ingen ro. Jag kan helt enkelt inte slappna av.
Och detta måste så klart få ett slut för så här orkar jag inte ha det.
Inte nog med att både Milla och Liam vaknade runt två så fick Tobbe sms mitt i natten (o hade såklart glömt att sätta telefonen på ljudlös) så då vaknade ju Milla igen.
Liam sover rätt hårt, bara han ligger i vår säng och när han väl har somnat in så brukar Tobbe bära in honom i sin säng igen, men sen går de en timme eller två o så kommer han smygandes igen.. o jag vaknar. Och så håller de på hela natten eller tills de tt Tobbe går in och lägger sig i Liams säng.

Milla äter bara en gång varje natt och jag vägrar att ge henne bröstet de andra gångerna hon vaknar. Hon är stor nog att slute äta om nätterna så en gång får vara max. Nappen vill hon inte heller ha, utan bara skriker och skäller på den när man fösöker trycka in den.

Att ta en fight med Liam när han kommer in om att han ska gå tillbaka och sova i sin säng är inte heller aktuellt då han blir hysterisk och väcker lillasyster som även hon bryter ihop. Vi har nämligen provat detta.
Och att ligga 4 stycken i vår dubbelsäng kommer inte på frågan för att ha ett barn i varje armhåla och inte kunna lägga ner armarna, utan får ligga med dem ovanför huvudet ger mig panik.
Jag vill ha min 90-säng för mig själv. Den är min!!

Och vad Milla egentligen vill när hon vaknar, det är nog bara hon som vet...

En sak som är säker är att jag behöver sova. Jag har haft dunkande huvudvärk i snart en vecka och känner att jag är nära ett sammanbrott.
Igårnatt lyckades jag nog skrapa ihop tre timmar men ett antal avbrott. Och inatt har jag nog sovit ihop 4,5 timme med ett x antal uppvak.

Jag blir så trött, trött på att inte få sova.

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Usch fyyyy, låter INTE roligt! Förstår att du behöver sova, utan sömn mår man inte bra! Håller tummarna för att ni får sova!

    Har ni testat att ha Milla i egen säng/vagn? Hon kasnke sover bättre? (bara en liten idé efter allt ni prövat)

    2010-09-26 | 11:27:18
  • Evelina säger:

    Hon sover i sin säng fram tills de att hon äter runt tre-fyra.. Men kanske borde prova att lägga tillbaka henne i sängen istället för att bara ge henne bröstet och somna om..;)

    2010-09-26 | 12:42:20
  • Challe säger:

    Men så tråkigt med jobbiga nätter... Ni får nog allt hitta nån bra lösning på det hela. Kan inte Tobbe flytta in i Liams rum ett tag och sova där med honom? Och med tanke på Milla, tänk på att lilla sötisen bara är 5 månader, Tilde äter fortfarande en gång varje natt och Nelly gjorde det tills hon var närmare två år!!!

    Jag ringer (kanske) ikväll om jag hinner, annars i morgon.

    PUSS & KRAM

    2010-09-27 | 09:45:18
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Emma säger:

    Från en trött mamma till en annan...



    Kan vi hoppas att det är en fas de går igenom? Arvid håller också på och styr. Tack och lov sover Elsa som hon ska men jag väntar bara på att hon blir sjuk eller något så drar det väl igång. Puh!



    Arvid äter var tredje timme även på natten. Kommer inte göra något åt det förrän han är 6 månader. Från han är 6 månader behövs ju ingen mat på natten. Eftersom han är så stor (8,5 kg och 70 cm) så behöver han antagligen käkat just nu så jag vill ej styra om det innan.



    Men fy vad tröttsamt det är att inte få sova. Nu sover Familjen Lang så här - Elsa i sitt rum, Arvid i sin säng i vårt rum, Stefan i gästrummet och jag i vår säng en del av natten och en del av natten på soffan för att inte höra minsta rörelse från Arvid.



    I natt flyttar Arvid in i gästrummet och Stefan får flytta tillbaka in i vårt sovrum. Trevligt! Får se om det hjälper Arvids stök på nättena mellan amningarna. Kanske är det mig han störs av.



    Hoppas Milla snart sover bättre. Och att Liam håller sig i sin säng. För jag håller med - sin säng vill man ha ifred. Klarar INTE av att ha barnen i sängen. Sover värdelöst.



    Kram

    2010-09-27 | 11:29:13

Kommentera inlägget här: