jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Att bli stressad av allt.

Kategori: Allmänt

Jag hinner inte med.
Tanken har varit, i ett par dagar, att jag skulle plocka fram alla vantar, halsdukar och så vidare från källaren. Där finns även Liams vinterjacka som jag måste testa för att se om den är för liten eller om den funkar även i år.
Hans overall, en Didricksson som blev hans tredje under förra säsongen är tack och lov lagom även i år.

Jag var nere i källaren en sväng tidigare ikväll, för att hitta en stege, men vände så fort jag öppnat dörren för att konstatera att det var så fullt så att jag inte ens kunde gå in där.
Sånt gör mig stresad. Jag måste alltså, någon dag, ta tag i källaren och rensa!!

Jag har under ett par veckors tid tänkt rensa ut bland kidsens kläder, plocka undan allt som hör sommaren till och hösta till det lite.
Men efersom det är full rulle när kidsen är vakna så har jag inte hunnit med de. Och på kvällarna när de sover så går de ju inte, för då sover de ju i samma rum som deras kläder befinner sig i.

Dopklänningen hänger här hemma, och har gjort sen Millas dop den 28 aug. Den väntar på att vi ska ta dopkort/tackkort. Snart är den väl för liten oxå och då är det ju lixom försent.

Idag har jag även varit på IKEA och som vanligt så handlar man ju när man åker dit. Idag kom jag hem med en ny taklampa till sovrummet. En maskros. För er som vet vilken lampa det är, vet eller förstår att det tar sin tid att sätta ihop den. och för er som inte vet vilken lampa det är så kan jag bara säga att den består av ca 130 delar.
Jag har börjat, tills de att jag upptäckte att man ska hänga upp den innan man monterar den?
Jag gör på mitt sätt, det brukar funka!
Liam tyckte i alla falla att den var fin, halvfärdig då han tidigare idag sa
-titta pappa, vilken snygg lampa mamma har köpt.

Sen är det ju de där förbannade korten. Jag har kommit ifatt lite. Så pass att jag är någonstans i augusti månad. Men jag glömmer ela tiden att köpa ett nytt fotoalbum (eller så skyller jag bara på det för att f slippa ett tag till).

Den här veckan har vi i alla fall tagit tag i vårt trådlösa bredband som ÄNTLIGEN fungerar och jag kan åter använda mitt Spotify premium i den utsträckning som man ska göra.
Vi har även varit på Media Markt och lämnat in vårt munstycke till dammsugaren. Det är trasigt.
Vi köpte en ny Electrolux för bara ett par månader sen och tycker att de borde hålla lite längre.. Inte nog me de.. När vi väl kom till butiken med bara munstycket så var de tvunga att ha modellnamns, serienummer osv. Kan de inte få fram sånt genom att ha kvittot??
Ska man behöva släpa med hela damsugaren för att munstycket är trasigt. Katastrof!!
De gav mig dessutom fel mailadress dit jag skulle maila alla siffror o koder, samtidigt som hon talade om att man inte har något för att ringa till dem, för de "tar hand" om kunderna i affären istället för att svara i telefonen... Bra service? Knappast!

Att inte ha någon damsugare, eller att inte kunna damsuga här hemma gör mig stressad. Jag ser redan alla damtussar och all smuts i hela lägenheten. Det gör mig stressad om något, bara tanken av att inte kunna göra något åt det.

Jag skulle behöva tagga ner lite. Sluta att bli stressad av allt och ingenting.

Imorgon är i allafall en fridag, vilket innebär att Milla och jag inte har ngt plannerat och ska fixa lite här hemma. Bara att hoppas på att damen behagar att sova i sin säng dagtid.
Inatt tyckte hon att det var bajsdags innan klockan ens slagit 02. Sen skulle "man" tydligen ligga vaken och jollra i en timme eller två.
Varför inte bara förstå, att på natten SOVER man.

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Jag tycker inte det är skönt att höra att du stressar, man jag tycker det är skönt att höra att jag inte är ensam.

    Tur att det där går lite i perioder iaf!



    Den där maskroslampan vill jag ha till vårt teverum, synd bara att vi inte har IKEA runt kröken vi också ;)



    Nu försöker vi tagga ner lite, hörru!

    2010-09-30 | 22:01:26
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Evelina säger:

    Det bästa med maskrosen är att den numera finns i två storlekar, den gigantiska (orginalet)och den lite mindre som snart pryder vårt sovrum=)

    O snyggt ska det bli!

    2010-09-30 | 22:21:23

Kommentera inlägget här: