jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Valet 2010

Kategori: Allmänt

Imorgon är det tydligen val, jag är så ointresserad som man bara kan vara.
Jag har aldrig tidigare röstat pga detta. Första gången jag fick rösta så bodde jag i USA och struntade helt enkelt i att poströsta. Andra gången var vi i Småland och glömde helt enkel bort det. Den här gången vet jag inte vad jag ska skylla på-- eller så kanske man borde byta trenden och rösta.
Jag gjorde precis valkompassens test för att se vart jag står. Men alla frågor är så jävla tråkiga att jag inte ens orkar läsa dem.. Så det hjälpte ju inte specielt mycket, det skillde 1 % mellan två parti och 3 % mellan 3 parti så det kan man ju inte gå på. Speciellt inte om jag svarade på frågorna utan att ens ha läst dem ordentligt.

Hinner jag imorgon, efter barnkalas och viktig shopping så kanske jag pallrar mig dit man ska för att rösta, o då får det nog bli blankt och då känns det som att man lika gärna kan skita i det.
För alla som inte röstar är väl "blanka"??

Finns det ngt mer depprimerande än debatter och andra valprogram på teven? Skulle inte tro de!!

tråkval!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: