jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Finfredag.

Kategori: Allmänt

Satt i tankarna att jag kanske skulle/borde blogga lite men vet inte riktigt om vad bara.
Jag känner mig trött eller snarare slutkörd. Om det sen beror på att jag jobbade en dag igår eller om det har att göra med att vi varit ute precis hela dagen idag, de vet jag inte...
Rödvinet kanske spelar in på ett hörn de me...
Men jag gillar fredagskänslan med rödvin och att hela familjen är lediga i två hela dagar.
Fredagar är helt klart veckans absolut bästa dag, så är det bara!!

Min mamma är här och hälsar på så idag, när Liam va på dagis, så passade vi tjejer på att spendera några timmar på stan med shopping, lunch och solhäng. Jag gillar känslan av en stekande sol. Den får mig att tänka på sommar och semester.
Åter till shoppingen. Jag lyckades i all hast hitta ett fårskinn (som fanns med på Millas önskelista) som  lilla damen ska få i födelsedagspresent av sin morfar. Vitt, våfflat och jättefint.
Förutom skinnet så kom jag hem med ett par snygga chinos. Ett av de skönaste plaggen som finns enligt mig.
(inget slår mjukisbyxorna såklart)

Bra dag med lagom lite shopping..

Dagar som denna då solen skiner med sina soliga strålar så gillar jag verkligen vår innegård. Vinden når inte dit och det blir som en gryta med värme, sol och jag älskar´t!!
Såklart åkte även grillen fram och till middag blev det en god, grillad köttbit med massa rödvin att svälja ner de med.

Barnen sover, mannen är iväg och kollar fotboll, mamma snarkar till då och då, och jag väntar mest på att Big Brother ska börja. Jag skäms i samma sekund som jag erkänner att jag kollar på skiten.
Jag har i alla fall inte missat ett avsnitt sen de började och jag är fast, måste titta och jag tycker faktiskt att det är ganska så roligt!!

Shit vilket långt (o tråkigt) inlägg de blev.
Jaja, nu vet ni i alla fall vad jag har gjort idag.

Bjuder på en bild, tagen för exakt ett år sedan.
Jag, höggravid i systerns hängmatta... Vilket innebär att Milla fyller 1 år om bara 1 vecka och 3 dagar.

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Planen är att städa i orangeriet imorgon, så på söndag kan du få ligga där igen.

    2011-04-15 | 23:08:14
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: