jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Lite ditt o datt..

Kategori: Allmänt

Här är det som vanligt fullt ös...
Jag har kommit in i ett stim och har lite svårt för att ta det lugnt..
Vi förbereder för resan, såsom att klippa gräs, utrota ogräs, tvätta och packa...
Av någon anledning så är det alltid så att jag packar till mig och barnen när vi ska iväg, och mannen i huset packar till sig själv. Kontrollfreak som man är så vill jag ha full koll på vad som packas ner och vart saker och ting är.
Mitt i allt stim så har vi världens trottsigaste (snart) 4-åring som inte lyssnar på något för fem öre. Inte nog med det så har den lilla donnan en vilja som inte är att leka med. Hon vet vad hon vill och blir det inte som hon önskar då blir det psykbryt Allan.
Ikväll, efter en dag med Tobbe i badhuset, så var det två övertrötta barn som utmanade sina föräldrars tålamod så in i...
Liam vet precis vilka knappar han ska trycka på för att få mig riktigt förbannad...
Annars då - Jag jobbar mest hela dagarna, efter jobbet är det matfix eller intag av mat då den står framdukad på bordet när jag kommer innanför dörren. Har jag sagt att min man är den bästa?
Efter bad och annat kvällsfix somnar kidsen. Då som först kan man ta tag i hemmet och allt kaos som två barn kan bidra med på bara ett par timmar... Herregu!!
Milla har fått upp tand nummer 5 och tand nr 6 är oxå på väg upp. Så fyra uppe och två nere vid 16 månaders ålder.
Min tanke var att springa varje kväll den här veckan för att kunna semestra med gott samvete - men icke...!!
Igår kom halsonten smygande och jag gör allt för att det ska stanna med bara halsont för sjuk vill jag inte bli.
Igår kurerade jag mig med C-vitamin och ikväll med te. Ger de inte med sig tills imorgon så får jag gå på starkare botmedel..
Hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: