jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Förskoleinspektion.

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit I Hjärup för att kolla in två olika förskolor. Vi står redan i kö till den ena men ville ha ett par alternativ att välja mellan.
Redan efter att ha varit på det första stället så kändes allt toppen. Precis så ska en förskola/dagis både se ut och skötas. Samma känsla efter ställe nummer två. Vilka förskolor och vilka pedagoger.
Jag blev helt impad av att det fanns både gymparum, dramarum och en massa andra rum för alla barns behov och intressen..
Att de sen spenderar massor med tid utomhus, där de både sover och äter gör bara det hela ännu bättre!!

Jag gillar´t och ännu en gång så känns Hjärup helt rätt!!
Varje gång vi åker därifrån så säger vi "Allt känns verkligen jättebra"
På söndag är det 3 månader kvar till inflytt.. Vi längtar ihjäl oss!!

Liams nuvarande dagis känns helt plötsligt kasst.
Jag är för närvarande missnöjd med en hel del. För de första så är alla pedagoger helt stressade vid lämmning om mornarna och hinner knappt säja hej. Och vid hämtning är det samma sak, de öppnar dörren släpper ut Liam i kapprummet och stänger dörren igen.. Inget hej då??
Så vad de har gjort om dagarna får jag fråga Liam om..
Jag har under en längre tid tänkt att jag skulle maila rektorn men det har ännu inte blivit av...

I fredags efter att ha hämtat Liam så upptäckta jag att han hade världens bula i pannan. Han sa att han hade varit jätteledsen och att han ahde ramlat från en bil i lekparken...
Men ingen berättade ngt för oss och när jag frågade så ryckte de lite på axlarna och sa att de inte visste vad som hänt... inte ok enligt mig!!!

Utedagis som det står på deras hemsida... My ass!! de är ute 2 timmar per dag som det är just nu...
Dessutom så tycker hälften av alla föräldrar att det är alldeles för kallt för att deras stackars barn ska behöva var ute i kylan.. Va fan!!
Ha inte era barn på ett utedagis då eller Köp bra kläder så fryser inte era barn!!

Jag blir förbannad!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: