jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Aq-va-kul

Kategori: Allmänt

Igår var vi på Aq-va,kul, Malmös äventyrsbad. Rätt skabbigt och äckligt om ni frågar mig men Liam älskar de och det är väl ändå huvudsaken. Det var premiär för Milla i badhus men jag avr inte ett dugg orolig eftersom vi badar här hemma var och varannan kväll. Våra barn älskar vatten och ahr alltid gjort.
Så var även fallet igår. Milla badade i alla pooler, hon var med i strömmen, vågbassängen, bubbelpoolerna osv... hon älskade alltihop.
Hon traskade i (med hjälp utav våra händer) den stora bassängen och så gick hon så långt ut att vattnet nådde munnen.. Om hon fick vatten över huvudet så bara hostade hon till lite innan man fick världens leende.

Det fanns en liten barnpool men den var inte lika rolig. Hon ville vara med Liam och trodde verkligen att hon kunde klara sig själv på djupt vatten när hon försökte klättra ur armarna på oss...

Liam klarar sig i stort sett själv, han har sina puffar och simmar omkring överallt, helt själv (vi är självklart med honom). Roligast är strömmen och vattenrutschkanan som han SKA åka själv. Jag fick åka ner innan honom för att stå där nere i vattenet och vänta på honom. Om jag fick ta emot honom? Svar: NEJ!!
"- Jag kan selv mamma"

Mina vattenbarn!

Jag glömde tyvärr kameran (vilket jag fortfarande har ångest för)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: