jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Att fånga dagen...

Kategori: Allmänt

Åhh.. för första gången på 3,5 år så ligger jag i min säng med datorn i knät utan att behöva oroa mig för att väcka något litet liv bredvid mig i rummet. Barnen sover på sina rum och jag njuter av att inte behöva smyga...
Jag har längtat efter att kunna läsa en bra bok eller en tidning innan man somnar, och nu kan jag det..
Måste bara fixa sängbord först som vi kan ställa våra lampor på...
Innan idag har vi bara varit hemma. Jag har inhandlat diverse blommor till krukorna på framsidan, jag tyckte att jag handlade hur mycket som helst men både krukorna och plånboken ekade när jag var klar. Får fixa det imorgon tydligen! Varför är det så förbaskat dyrt med blommor? Fint blir det i alla fall, tur de!!
Tobbe har premiärklippt gräset, lagat sin första punktering (på min cykel), satt ihop och hängt på cykelkärran på min cykel. Vi har dessutom premiärcyklat och båda barnen sjöng av lycka..
Jag har även haft två utav mina favvotjejer från gymnasiet här på fika idag. Lite skillnad mot hur vi umgicks då (för 10 år sedan) och hur man umgås nu med barn och hela tjofaderittan... Men så kul att ses!! Det blir mer umgänge i sommar då Sara gifter sig och hela tjejligan samlas. Härligt!!
Jag bjöd dessutom på rabarberpaj från egenodlade rabarber i trädgården. Smaskens!!
Idag när jag var på min lilla blomjakt så stannade jag till på Erikshjälpen i Åkarp, där hittade jag en gammal skänk som jag blev lite kär i. En brun som jag skulle vilja måla om. Samma sak gäller vårt köksbord som jag oxå ska måla. Jag är bara lite kluven om vilken färg. Eftersom allt annat är svart, vitt eller grått här hemma så har jag helt plötsligt fått för mig att måla den ena eller den andra i antingen (håll i er) turkos eller riktigt cerisrosa.
Frågan är bara om det är jag som har blivit knäpp eller om det faktiskt kan bli riktigt coolt....???
Den tåls att tänka på, men inte för länge för då kanske jag ångrar mig....!!
Imorgon är det mors dag, och dagen ska spenderas på Nova Lund (shoppingcenter) och i Malmö där det ska fixas en hylla till badrummet.
Jag fortsätter att hoppas på bra väder så att vi kan få premiärgrilla vår nya grill i vårt nya hus!!!
Har jag sagt att jag älskar att bo i hus och att jag älskar hjärup??
Nu ska bara alla vänner oxå fastna för stället och flytta efter...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: