jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Milla 21 månader.

Kategori: Allmänt

Veckorna rullar på och vi försöker att hinna med..
Milla växer så det knakar och vår lilla bebis har helt plötsligt blivit en liten tjej med en vilja av stål. Hon härmar allt man säger - och är rätt duktig på det måste jag säga. Hon sjunger mer än gärna, helst bä bä, lilla snigel, imse vimse eller i ett hus i skogens slut...
En annan ska som hon älskar är böcker. Hon hämtar en bok, sen backar hon upp i knät och så ska man läsa.. När den boken är slut så hämtar hon EN ny och så håller hon på så tills de att att man tjatat sönder sina egna röst..
Ord som upprepas HELA tiden:
Biiam - Liam
Pappa - pappa
tutte - napp
udde - Ludde (snutten)
beebis - bäbis baan - banan
biil - bil och massa mer.. hon säger det mest, även om det kanske bara är jag och Tobbe som hör vad hon säger..
Mat är gott - kanske inte lika populärt som innan nu när hon vet att det finns saker som är godare. Godast är majs, leverpastej och välling. Hon dricker helst mjölk eller äpplejuice och på helgerna lyxar vi ibland till det med cola. Liksom sin bror så älskar hon godis.
Sova gör hon - men inte i sin egen säng. Somnar hon i den så vaknar hon efter bara någon timme och kommer upp till oss. Så numera sover hon i vår säng och vi är på jakt efter en ny - stor, åt henne. Hon vill ha närhet när hon sover och har gärna en arm eller en fot på mig. Det händer även att hon gosar in sitt lilla huvud mellan mitt bröst och min hals. Gos:)
Leka - gillar hon. Älskar sina dockor (beebis) som hon drar omkring i sina vagnar. Hon bäddar ner dem i sängen och säger "schhh" För man ska tydligen vara tyst när de ska sova:) Dom får även välling och napp när de ska sova. Annat som är roligt att leka med är BRIO-spisen och all låtsasmat.
Övrigt: hon är en bestämd tjej som vet vad hon vill. Hon ska klä på sig själv, bre sin egna macka, borsta sina egna tänder. Hon skulle nog gärna byta sin egna blöja själv om hon bara kunde. Lillskruttan! Idag bröt hon ihop när jag skulle åka till affären, och snäll som jag var så klädde jag på henne, satte henne i bilen och körde iväg.. Väl framme vid affären så hade hon somnat så det var bara att vända om, köra hem och lämna av henne och åka tillbaka igen.. Jag har säkert glömt hälften men det får räcka för idag
Uppdattering om Liam kommer i veckan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: