jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Maskerad, fågelskräck och friss-premiär

Kategori: Allmänt

Det är fredag - igen!!
Det är alltid fredag och måndag...
Barnen har haft fest på dagis idag med maskerad, disco och glass...
Båda var helt slut när vi kom hem och de gjorde inget annat än att gnälla, tjuta och så gnällde de lite till..
Jag drog igång projekt damsugning medan Tobbe fixade maten.
Milla hjälpte mig med att moppa golven.. Eller hon öste ut vatten över golven och jag torkade upp.. Teamwork deluxe:)
Efter lite mat och några chokladbitar så var barnen piggare än piggast och ville allt annat än att gå och lägga sig när det väl var dags..
Jag lyckades i alla fall med uppdrag Liam, sämre gick det för Tobbe som just nu sover bort sin fredagskväll med liten Milla...
Själv dricker jag vin samtidigt som jag mosar popcorn och godis.
Imorgon är det klippning av kids som gäller - första gången någonsin för milla och jag är helt mesig över att hennes fina lockar ska försvinna..
Liam vill bara ha färg i håret, helst inte klippa något alls...
Har även lovat Milla att vi ska till lekparken och kolla efter pippin (fåglarna) som hon båda älskar men är livrädd för!?!
Så fort hon hör fågelkvitter så slänger hon sig i famnen och talar om att hon absolut inte vill vara ute mer...
Väl inne så hänger hon i fönstren för att titta på "pippin"
Skräckblandad förtjusning skulle man kunna kalla det...
Vi ska även in till stan, förts lekparkshäng i folkets park och sen middag hos vänner...
Underbara helg!!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/432213/images/2012/pic_194207509.jpg" class="image">

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Va fina era kids är som Buzz och mauu :)

    Nova är exakt likadan när det kommer till fåglar! Hahaa!



    Ha en fortsatt bra helg :)

    Kram

    2012-03-17 | 17:28:39
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • cristel säger:

    liten tuffing,ha det bra alla o kram på er

    2012-03-23 | 08:58:16

Kommentera inlägget här: