jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Tosselilla

Kategori: Allmänt

I söndags var vi, som varje år, inbjudan till Tosselilla.
Så efter att ha packat ihop en matsäck, badkläder, smörjt in barn och röjt runt i hela huset så packade vi in oss i bilen.
Första stoppen blev Statoil i Lund där vi var tvungna att tanka, och såklart även kissa (trotts att det var de sista vi gjorde innan vi åkte hemifrån 3 minuter innan). 
Jag - mitt smarthuvud - gjorde en klassiker... När jag skulle spänna fast Milla så la jag min plånbok på biltaket och glömde såklart bort att jag gjort det... Detta upptäcktes först när vi kommit ut på motorvägen och vi hörde ngt rassland epå taket.
Jag fick typ panik - mest för att biljetterna till Tosselilla låg däri och jag såg framför mig hur vi fick vända om och åka hem.
Istället tog vi av vid nästa avfart, åkte tillbaka och ut på rätt motorväg igen. vi fick köra in till kanten och jag hoppade ivrigt ur bilen och började leta. samtidigt funderade jag på hur långt en plånbok kan flyga i 110 km i timmen och hur långt in i buskarna jag skulle behöva gå...
Efter några minuters letande så hittar Tobbe "den lilla svarta" fastkilad på taket (i den där som man antagligen ska sätta fast takboxen i). Ibland är det bra med en stor och fet plånbok.
Mitt hjärta lugnade sig och vi kunde fortsätta vår resa på Tomellilla och toselilla - till barnens stora förtjusning:)
 
Bjuder på lite bilder från en solig dag på ett smockat Tosselilla. Men vi tog det för vad det är och njöt av dagen.
 
Kidsen i sitt esse. Milla fixar med bilen medan Liam gör tummen upp.
 
Mina fina (två av tre:))
 
Ännu mer karusellåk.. Milla var väldigt skeptisk till en början men sen så...
 
 
 
Liam åker Nija Turtle...
 
Lite mys i väntar på att få åka karusell...
 
Nöjd liten kille fick åka helt själv...
 
Det blev mest karusellande, vi hoppade badandet med tanke på att Milla har varit sjuk till och från under en månads tid. Lite djur hann vi oxå med, ankdam och lite annat smått och gått!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: