jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Midsommar..

Kategori: Allmänt

Vad mer kan man begära än SOL på midsommar?
När vi var på väg mot Mellbystrand i fredags förmiddag, körde vi igenom värdens regn-oväder, och tänkte NEJ.. vi som ska vara ute hela dagen. Men regnet upphörde o himlen öppnades upp o solen tittade fram, för att stanna resten utav dagen=)

Det blev sill och potatis med gräddfil och jordgubbar i mängder till lunch innan det var dags att för viss cykla till Laholm där vi skulle va under eftermiddagen/kvällen. Själv hade jag hållt mig nykter och tog bilen då vi inte hade varken cykelsits eller cykelhjälm till Liam.
Väl framme var det lite fördrink o lära-känna-varandra inna de var dags för lekarna.. o där kan jag lova att man lärde känna varandra=)
Lekar är alltid uppskattat och superkul!
Tänkte att jag skulle lägga upp lite kort o går allt enligt planerna så blir de nog en del så håll i er..
En bild säger ju mer än 1000 ord har jag hört;) Börjar med lite kort från lunchen och Mellbystrand...
  
 

Jag och min kärlek..


Syster och jag..


Våran stiliga son..

Och så lite bilder från eftermiddagen/kvällen
  


Jag posar med mitt glas rosé i handen, dåligt nöjd eller=)?

Och så var det dags för lite kort från lekarna som var allt från att skjuta luftgevär till att spotta rotta..
                     
Trebensleken         syster skjuter luftgevär


Leken spotta råtta gick ut på att spotta en godisråtta så långt som möjligt.
Man fick även "plocka"  upp råttan 2 ggr o spotta igen.. om man ville, vilket Olle visar på bilden..


Vippbrädan gick ut på att hoppa gämfota på en "gungbräda" där det i andra änden stod en bytta med vatten som man skulle fånga upp.. helst med vattnet kvar i byttan! Gick sådär måste jag säga...;)


Här går jag in för att skjuta luftgevär.. ganska så mycket, eller?


Sambo och son.. mina ögonstenar!

Färdiglekt.. mitt superlag kom visst tvåa utav åtta lag så jag är nöjd!

Fler bilder kommer imorgon för våran dator är inte blixten o nu är det sovdags..
God Natt

Kunde inte sova igår vilket resulterar i att jag är skittrött idag. Tobbe fick inte mer än ett par timmar så honom lider jag me idag..
Här kommer i alla fall fler bilder från midsommar.. Det börjar dra ihop sig mot kvällen o den "riktiga festen"

 
Här är Ulrika innan hon hittar "fixflaskan"


Här är efter att hon har hitta flaskan.. o sist men inte minst...


det bästa kortat av dem alla... lite senare under kvällen när "fixen" har gjort sin verkan;)


Syster och jag..

     
Det var allt från kvällen.. Tog aningen fler kort men nu får de räcka!!



Dagen efter, två utslagna killar;)

Kommentarer

  • angelica säger:

    ni ser ut att ha haft en underbar midsommar!!vad fina dina pojkar är! :)

    2008-06-23 | 01:34:35
  • Evelina säger:

    Tack, jag vet;)

    2008-06-23 | 09:20:44
  • Ulrika säger:

    Japp, kul var det! Och jag kan lova att den allra största fördelen med FISK är inte att man dansar så bra utan att man luktar så gott! Som Vicks på nordpolen fast Fisherman i Laholm. Ahhhh!

    2008-06-23 | 20:00:06

Kommentera inlägget här: