jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Fina kollegor!!

Kategori: Allmänt

Morgonen igår började med att kollegorna överaskade mig med frulle.. Chefen bjöd och både jag och bebisen fick paket..
Jag fick en "kokbok" med itailenska desserter som jag verkligen ser fram emot att använda=)
Bebisen fick en massa kläder och en söt skallra.. Tack alla!!

Dagen löpte på, som vanligt.. och jag fick sticka iväg vid lunch för att ge Liam 5 ml kåvepenin. De skulle vara med dagis i stadsparken och jag hittade dem utan problem..
Liam blev lite fundersam bara när jag kom för att ge honom en "spruta" medicin och sen åka igen.. Han ville följa med mig!
Samma sak var det idag när jag åkte ifrån på lunchen för att ge honom medicinen, han var dessutom nyvaken och sa till mig flera gånger att han ville följa med mig.. Det högg i mammahjärtat!!

När jag reste mig igår för att åka hem efter jobbet, så reste sig även mina kollegor..
De hade fixat med en överraskningskväll med tjejsnack och en massa gottigheter.
Jag fick dessutom ett fotoalbum från tiden på Sydsvenskan "so far"
Jag har verkligen inte anat ngt och de har pratat och planerat detta ihop med min sambo.
Så gulliga!!

Idag skulle jag ha jobbat min sista dag innan mammaledigheten och därför hade vi planerat in en lunch på stan för att "fira"
Det slutade med att vi blev 8 pers som käkade ryggbiff på MANDO och efteråt kom de in med värsta desserterna till oss alla.
Chefen bjöd och jag bockade och bugade..
Snacka om att man har blivit bortskämd och uppassad..=)

Som det känns nu så kommer jag att gå in och jobba ett par timmar på måndag, jag har lite kvar som måste gås igenom inna jag känner att jag kan lämna med riktigt gott samvete..
Om jag ska vara riktigt ärlig så kommer jag att sakna jobbet och alla kollegor!

Samtidigt längtar jag enormt mycket till att vara mammaledig och att bara få vara hemma och njuta med familjen..
Idag är det exakt två veckor kvar till BF.. 14 dagar!

Kollegorna har gjort en lista på jobbet idag, där de gissat vilket datum som jag kommer att kalva...
Själv fick jag inte vara med i leken för jag kunde tydligen påverka resultatet...??
Det är datum från den 28/4 till den 10/5 (tror jag)..
Jag hoppas på någonstans mitt emellan!!

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Jag tror ju på tisdag...men typ 1 maj skulle vara bra, om jag bara har hunnit deklarera innan :-) Gulliga jobbarkompisar du har!

    2010-04-24 | 19:31:31
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Gordi säger:

    Jaa jättegulligt av dem men inte konstigt att det gör så för en go o glad människa som du e=) Bästa smålänning=) hihi, kram

    2010-04-24 | 22:14:14
  • Carro säger:

    Vad roligt för dig! Vilka toppen kollegor och vilken generös chef :)

    Njut nu av ledigheten och vila så mycket du kan.

    Kram Caroline

    2010-04-26 | 10:38:00

Kommentera inlägget här: