jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Grillpremiär..

Kategori: Allmänt

En underbar helg lider mot sitt slut..
Man kan säga att den här helgen har gått i grillens tecken!
I fredags var vi hemma hos Sara & Robban o fick grillat, hur gott som helst..
Jag trodde att jag skulle dö av trötthet innan vi gick iväg men jag måste ha piggnat till för trevligt hade vi och jag började inte gäspa förrän vi var på väg hem runt halv elva..
Liam höll låda och dansade på som aldrig förr, det måste ha tagit på hans krafter eftersom han dagen därpå tog sovmorgon till halv nio.. vilket jag oxå gjorde!
Tobbe, stackarn hade oturen att jobba just den dagen!!

Att vakna upp halv nio en lördag-morgon med klarblå himmel, kan ju inte vara en bättre start på dagen.
Efter frullen gick Liam & jag till parken, mötte upp grannarna och barnen lekte o busade som bara de kan..
Själv känner jag mig mest osmidig för tillfället;)
Medans Liam sov middag så passade jag på att koka mig en kopp kaffe o värmde mig ett par kanelbullar som jag sedan avnjöt ute i solen.. härligt!

Därefter var Liam och jag, tillsammans med Ulrika och Selma på Nallekonsert på konserthuset för att se när Nalle o Co åkte raket till rymden, mycket uppskattat av sonen  och mysig lördagsunderhållning om ni frågar mig...

vi bliev upphämtade av tobbe för att hinna till Babyland innan de stängde, inhandlade en ståbräda till vagnen.. (japp, vi har bestämt oss för att behålla den gamla vagnen)
Liam vill aldrig åka vagn längre, utan går själv vart vi än ska.. och ska man någon gång lite längre så kan man ju ta två vagnar..
Därefter hem till syster yster för grillning nr 2..
Även det smakade super och jag ser redan nu fram emot grillning nr 3..

Jag älskar grillat och skulle kunna äta det VARJE dag hela våren/sommaren!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Åh vad gott med grillat. Mmmm!



    Vi kommer också köra ståbräda trots att Elsa inte är två år än. Märker vi att det inte alls funkar så får man väl köpa en vagn då. Ser framför mig att jag kommer ta de långa promenaderna medan Elsa är på dagis. Sen går vi mest till lekparken och det är inte långt. Vi tar inte ens vagn dit idag med henne. Och dagis ligger ju i vårt hus. :-D



    Har förresten beräknad födsel idag. Men ingen bebis har tittat ut än. Du hinner kanske före mig. Elsa stannade ju inne så länge det bara gick. 27:e blir jag igångsatt om inget har hänt och jag hoppas verkligen slippa. Vore coolt om det kunde starta av sig självt.



    Hoppas du mår bra och kan ta det lite lugnare. Inte långt kvar för er heller.



    Kram Emma

    2010-04-12 | 08:56:46
  • Evelina säger:

    Vi har tänkt precis som er, att vi provar med ståbräda och fungerar det inte (mot alla odds) så får vi köpa en syskonvagn då...



    Oj, vad spännande att ni ska ha vilken dag som..

    Jag håller tummarna för att det sätter igång av sig självt..



    Jag har blivit aningen bättre på att ta det lugnt så det går åt rätt håll i alla fall..

    2010-04-13 | 19:25:57

Kommentera inlägget här: