jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

På min gata i stan..

Kategori: Allmänt

Vi bor ca 20m från polisbilen...

Delar av Kristianstadsgatan i Malmö har varit avspärrad sedan någon hittat misstänkt sprängämne i en fastighet och burit ut det på gatan.

– Piketen står här och jag fick inte gå till närbutiken och köpa tidning. Området var avspärrat var allt till besked jag fick av en kvinnlig polis, sade Torbjörn Jonsson, som bor i området, vid 12-tiden.

Enligt polisen har två påsar med misstänkta föremål i påträffats i trappan inne i en fastighet. Föremålet i en av påsarna ska ha liknat sprängdeg. Den andra kassen innehöll finkalibrig ammunition.

Personen som hittade en av påsarna tog kontakt med polisen som uppmanade vederbörande att hänga upp den på ett staket.

Bombtekniker åkte dit och hämtade föremålen vid 12.30-tiden.

Platsen spärrades av, men sedan 12.40 är avspärrningarna hävda. Man valde dock att inte utrymma fastigheter i närheten. 
– Vi såg ingen risk för explosion, säger Rickard Lundqvist, yttre befäl hos polisen.

Nu ska innehållet i påsarna analyseras och händelsen utredas vidare.

 

Kul..!! Nu ska jag ringa till Liams dagis och fråga om de har blivit drabbade eftersom dagis ligger ca 100 meter ifrån vår port!!

Kommentarer

  • syster säger:

    Shit. Här är det action av annat slag, det kommer snart två kubikmeter ved som jag ska stapla på nåt bra ställe.

    2010-01-12 | 17:46:46
  • Anonym säger:

    Lite skillnad på action, jag hade föredragit ved framför sprängdeg;)

    2010-01-12 | 20:51:52

Kommentera inlägget här: