jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

IKEA-shit!

Kategori: Allmänt

Idag fick jag det där rycket som jag väntat på alldeles för länge. Städrycket!
Så när Liam satte sig för att kolla på Bee Movie (som är hans nya favvo) och Milla knoppade så passade jag på att damma i alla rum utom kök, badrum och vårt sovrum...
Därefter hade alla hunnit blia lagom rastlösa och ville att vi skulle hitta på ngt.
Eftersom solen gömde sig bakom molnen så kände vi inte för att åka och bada. Efter lite om och men så bestämmde vi tillslut att vi skulle åka till IKEA för att äta lunch.
När vi väl kom dit så ville vi handla ett par saker innan vi åt, vilket vi oxå gjorde.. Vi betalade och hoppades på att man kunde ta med sig påsarna till restaurangen för att slippa gå ut till bilen och sen tillbaka in. Det kunde man visst inte.
Så Tobbe fick traska ut till bilen medans jag tog kidsen till restaurangen.
Efter att köttbullarna rullat ner i magen tillsammans med lite mos och gott kaffe så antog vi att man bara kunde ta hissen ner till parkeringen, alltså samma hiss som tog oss upp till restaurangen. Det kunde man INTE!
Vi var alltså tvungna att trsaka igenom det andra största IKEA-varuhuset i världen för att komma till kassorna (igen) och sen ut till vår bil.
Man måste tydligen börja med att äta på IKEA. Det är visst byggt så!
Jag blev aningen irriterad och bestämde mig för att aldrig åka tillbaka!

Vi får väl se hur det blir med den saken;)

Städrycket höll i sig som tur va så jag fortsatte med att damma resterande rum.
Efteråt var Tobbe trött och Liam uttråkad så jag tog kidsen till parken för lite karusellåk, lek, glass och bad. Mycket uppskattat!

Vi har kommit in i ett stimm där det är otroligt tråkigt/jobbigt att laga mat så istället för att göra det så hämtade vi hem en grillad kyckling och god sallad..

Och nu efter maten så har jag städat klart. Dammsugat, putsat speglar, nattat kids (Liam slocknade i soffan, tittandes på Bee movie för första gången i hans liv), vikt all tvätt som tvättats under dagen, duschat. Tobbe har diskat, torkat golven och skrivit inhandlingslista för på onsdag eller torsdag drar vi på semester.. Tjohoo!!

Kommentarer

  • Charlotte säger:

    Shit vad duktig du varit! Jepp, Ikea kan man bli knäpp på men jag vågar nog säga att du kommer åka dit igen ;)

    2010-07-19 | 21:47:33
  • Evelina säger:

    Du har nog rätt..

    Känner mig wätt duktig!!

    2010-07-19 | 23:02:36
  • Challe säger:

    Alltså vem mer är Charlotte? För det var inte jag som skrev det där första :)

    2010-07-19 | 23:25:35
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Evelina säger:

    2010-07-20 | 09:33:07
  • Charlotte säger:

    Oj, jag skapade visst lite förvirring :) Kan kalla mig Charlii istället så blir det inte konstigt!



    Charlotte Nilsson

    2010-07-20 | 10:07:46

Kommentera inlägget här: