jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Saker som jag kan sakna.

Kategori: Allmänt

Att sova är underskattat. Innan man fick barn så förstod man inte hur bra man hade det gällande sömnen. Man kunde gå och lägga sig när man ville utan att behöva räkna antalet timmar innan man ska upp, för då kunde man sova hur länge man ville...

Det är verkligen något som jag kan sakna emellanåt, att få vara uppe skitlänge och att få sova ut på morgonen, kanske gå upp och lägga sig på soffan, slöglo på teven och sova lite till någon gammal serie som går i repris.

En annan sak som jag kan sakna är att läsa, att bara kunna lägga sig på soffan en eftermiddag och läsa en bra bok.. Nu finns lixom inte tiden.. Eller jag prioriterar inte läsningen i dagsläget.

Att kunna ha lampan tänd innan man ska sova för att läsa en tidning, typ hus och hem eller Vi föräldrar (som jag aldrig hinner läsa utan bara samlar på hög)...
Det ska bli sååå skönt att få kidsen i egna rum när vi flyttar.

Bara en sån självklar sak som att ligga och prata lite innan man somnar.. nu får man viska för att inte väcka Milla som är väldigt lättväckt just där runt tio/elva när vi går och lägger oss..

Att få sova länge eller vara uppe skitsent är inget jag skulle vilja göra jämt, men bara någon gång ibland hade varit toppen;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: