jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Välutrustade smålänningar.

Kategori: Allmänt

Här i skåneland är det nog inte så vanligt med snö om vintrarna. Jag kan inte minnas att det har varit någon snö (som legat kvar på marken) en enda vinter under de 4,5 år som vi har bott här, med undantag från förra vintern då..

Pga av detta så vågar nog inte butikerna köpa in pulkor, inte så många i alla fall. Jag vet förra året då Stadium fick in 10 pulkor och de var nästintill slagsmål om dem..
Det var likadant i alla butiker. Det fanns helt enkelt inga pulkor att få tag på.

Jag tror att det är samma sak i år. Snön är här och barnen i parken har inga pulkor, de åker på stjärtlappar eller plastpåsar.. Vissa har inte ens termobyxor/täckbyxor på sig. Vantar verkar oxå vara överskattat...?!?
Om detta har att göra med att det inte brukar vara någon snö och göra har jag ingen aning om men jag tycker att det är konstigt.
Som tur är har vi både pulka, snowracer och stjärtlapp så att de barnen som bara har plastpåsar och kan låna något åkbart utav oss.

Hur kan man inte ha en pulka? Det har väl alla som har barn, eller?
Eller är det bara vi smålänningar som ser det som en självklarhet??

Jag blir i alla fall som ett barn när det är snö ute och idag har jag/vi varit i pulkabacken två gånger. Liam älskar det. Han åker framåt, bakåt, på magen, ryggen och sladdar som en galning med sin racer...



Idag var det dessutom fruset i backen, som en isbana och ni ska bara veta hur fort det gick..
Se upp i backen för störst går först...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: