jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Min egna kräftskiva.

Kategori: Allmänt

Jag har precis mosat i mig ett kilo kräftor.
Jag var vrålhungrig när jag började mosa och nu efteråt är jag bara hungrig.

Att jag aldrig lär mig, 20 små stjärtar mättar inte min mage, men gott var de!

En sak som är rätt äcklig med kräftor, är bajsranden. Visa äter upp den har jag hört.
Själv tar jag bort den och sen torkar jag kräftan i stjärten innan jag äter upp den.

Jga äter dessutom bara klorna och den torkade stjärten.
Jag vet min mormor, hon äter allt som går att äta och tugga på.. När hon äter 1 kräfta så äter jag 5.

Hur äter du dina kräftor?

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Angelika har lärt mig, så nu gör jag nästan som mormor. Gott. Jag tar också bort randen, men utan att torka. Nån måtta får det vara.

    2010-09-05 | 18:22:56
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Challe säger:

    Jag äter ju inte kräftor alls... självklart!

    2010-09-05 | 20:09:23
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Är de inte lite äckligt att suga ut innehållet i huvudet Toja?

    Men Challe, kräftor som är så gott.. du borde öva och lära dig;)

    2010-09-05 | 22:09:24

Kommentera inlägget här: