jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Dagens: Halmstad äventyrsland.

Kategori: Allmänt

Sitter som en zoombie i soffan, teven är på men jag hör bara ett surr utav skriv blandat med jubel.. Ett sövande ljud som jag att jag mest av allt bara vill stänga ner och inte sängläge..
Men jag uppskattar den här egentiden på kvällen alldeles för mycket för att avbryta den tidigare än vanligt.
Tröttheten kan bero på att vi spenderat 8 timmar i Halmstad, på ett äventyrsland..
Vi fick ett ryck igår kväll och bestämde att om solen sken när vi vaknade så skulle vi packa in oss i bilen för en heldag just där.. och så blev det. Solen strålade mid sina varmaste strålar och en förväntansfull Liam frågade säkert 100 ggr på vägen om "är vi framme snart"
Vi hade turen att få in barnen gratis, det var dessutom specialpris juni ut för vuxna så Tobbe och jag kom in för ynka 100-lappen...
Väl inne var alla attraktioner gratis, karuseller, vattenland, cirkus osv..
Liam har åkt karuseller som han aldrig har åkt innan. Han ville lixom inte lämna stället..
Milla har åkt hon oxå, hon kommer att bli som sin bror.. När vi skulle åka hem och jag lyfte av henne från karusellen så la hon sig ner på marken och bröt ihop. fullständigt!!
Det slutade med att vi fick åka samma karusell 3 gånger till.. sen va den lilla damen nöjd;)
Vi har badat, Liam har åkt vattenrutchkanor och "dykt under vattnet". Jag är helt imponerad av hur duktig han faktiskt är i vattnet, som en liten fisk.. Han tar sig fram på sitt lilla simsätt och det fungerar utmärkt!!
Det har varit en toppendag på alla sätt, perfekt väder, familjehäng och två supernöjda barn!!
Jag gillar´t...!
Såg precis att jag fått ett sms om jag vill jobba på Hultsfredsfestivalen. Den har känts så avlägsen i så många år, men helt plötsligt blir jag helt sugen på att åka dit, slita arslet av mig, lukta skunk och njuta av den älskade festivalen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: