jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Att ha något att längta till

Kategori: Allmänt

Vi har länge velat mellan att boka en riktig solsemester (som jag har velat) eller att åka på en storstadssemster till USA (som Tobbe ha velat).
Jag vill väl oxå till USA... såklart. Men väntar gärna något år tills barnen har blivit lite äldre.
 
Som vanligt när jag får lite tid över, så letar jag resor på alla möjliga sajter.
I förrgår hitatde jag en resa på Startour.dk som jag föll lite extra för. Jag påbörjade min övertalning så fort jag kom hem från jobbet och igår bokade vi resan..:)
Det blir Thailand två veckor i december. Om jag längtar??? Ohh ja, det ska bli så underbart skönt.
 
 
Vi har pratat om att vi ville åka till Ao Nang, dels för att vi aldrig har varit där och dels för att vi hört så mycket gott om just det stället. Men istället blev det Khao Lak. Ett hotell som ligger precis utanför staden i en nationalpakt - precis intill stranden.
 
Lyckades även locka med ett par kompisar bara genom att lägga upp en bild på facebook så de bokade på exakt samma resa som oss. Barnen kommer bli överlycklig att få med sig sina dagiskompisar till Thailand.
 
En sak jag undrar över är hur det kan skilja 17 000:- i pris på en och samma resa med danska fritidsresor (startour) och svenska fritidsresor??? det är ganska så mycket pengar enligt mig. Tilläggas bör att de olika priserna gäller för exakt samma flight från köpenhamn, samma dag, samma allt!!)
 
En utav polerna på resorten.
 
Poolerna - vill man kan man boka med egen utgång till poolen...
 
By night.
 
Khao Lak-stranden där vi ska bo.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: