jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Fredag hela veckan

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Denna vecka vet jag inte vart den har tagit vägen.
Jag har hunnit med att jobba en hel vecka, även om Milla har varit hemma ett par dagar med sin hosta som aldrig tycks ge med sig. 
Farbror doktorn gav oss en typ av astma-medicin, en andingsmackapär som hon ska andas i för att luftvägarna ska vidgas. Bra skit det där!
Liam har oxå börjat hosta men hoppas att det blir en lindrigare variant. Annars lever han mest i Skylanders-världen både hemma och på dagis, då det är det ända de leker hela dagarna och det enda han vill spela om kvällarna. Stopp säger jag och ber honom snällt att göra något annat, någon måtta får det faktiskt vara.
Han är i alla fall världens duktigaste som numera efter två mutor, i form av belöningsprickar på väggen, sover på sitt rum - hela nätterna, helt själv!!!
Inatt sov även Milla i sin säng och jag har alltså sovit en hel natt utan uppvak för första gånge på väldigt, väldigt länge...
 
Annars har veckan bjudit på Kickoff med Sydsvenskan där vi spenderade en heldag på Barsebäcks Resort med föreläsningar, nio-kamp, god mat och trevliga kollegor.
Tobbe och jag ahr dessutom kommit igång med träningen/löpningen regält och förra veckan blev det hela 5 pass för mig och än så länge är jag uppe i 4 pass för den här veckan med två dagar kvar:)
Kanns fantastiskt skönt i både kropp och själ.
 
Ikväll blir det familjehäng i lugnets tecken, blandat med lite fruktsallad och Amigo.
Imorgon får vi besök och på söndag har vi inga planer (än så länge).
 
En sak är i alla fall säker - jag älskar fredagar!!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: